Preminuo Đorđo Armani, legendarni kreator i vlasnik imperije „Armani“

0
Foto: Brand Equity

Italijanski modni dizajner Đorđo Armani preminuo je u 92. godini, saopštila je „Armani grupa“.

Sa beskrajnom tugom, „Armani grupa“ obavijestila je javnost da je preminuo tvorac, osnivač i neumorna pokretačka snaga kompanije: Đorđo Armani.

– Gospodin Armani, kako su ga zaposleni i saradnici uvijek s poštovanjem i divljenjem zvali, preminuo je mirno, okružen svojim voljenima – navodi se u saopštenju „Armani grupe“.

– U ovoj kompaniji, uvijek smo se osjećali kao dio porodice – navodi se u saopštenju koje je kompanija objavila u ime porodice kreatora i zaposlenih.

„Danas, sa dubokim emocijama, osjećamo prazninu koju je ostavio onaj ko je osnovao i njegovao ovu porodicu sa vizijom, strašću i posvećenošću. Ali upravo u njegovom duhu mi, zaposleni i članovi porodice koji smo uvijek radili uz gospodina Armanija, posvećeni smo zaštiti onoga što je on izgradio i nastavku rada njegove kompanije u njegov spomen, sa poštovanjem, odgovornošću i ljubavlju.“

Đorđo Armani, koji je imao 91 godinu, bio je sinonim za moderni italijanski stil i eleganciju. Kombinovao je dizajnerski talenat sa oštroumnošću u biznisu i vodio kompaniju koja je ostvarovala promet od oko 2,3 milijarde evra godišnje, navodi Rojters.

Legendarni kreator već neko vrijeme nije se osjećao dobro zbog čega je bio primoran da odustane od revija svog brenda na Nedjelji muške mode u Milanu u junu, što je bio prvi put u njegovoj karijeri da je propustio jedan takav događaj.

Zvali su ga Re Giorgio – Kralj Đorđo, a bio je poznat po tome što je nadgledao svaki detalj svoje kolekcije i svaki aspekt svog poslovanja, od nastanka reklama do sređivanja frizura modela pre nego što će izaći na pistu.

Dizajneru se pripisuju zasluge za to što je tokom decenija svog rada stvorio tipičnu italijansku estetiku kojom je odisala odjeća sa Armani etiketom, kao i za to što je estetiku na holivudskim crvenim tepisima podigao na novi nivo, piše Si-En-En.

Đorđo Armani je rođen 11. jula 1934. godine i sa bratom i sestrom je odrastao u industrijskom gradu Pjačenca u sjevernoj Italiji.

Armanijevi su se preselili u Milano 1949. godine. Đorđo je išao u medicinsku školu dvije godine, ali ju je napustio 1957. kako bi radio kao prodavac u robnoj kući. Na tom radnom mjestu zadržao se sedam godina.

Okušao se kao modni dizajner za „Hitman“ i kompaniju muške odjeće „Nino Čeruti“. Godine 1970. postaje samostalni kreator kako bi skupio dovoljno iskustva za osnivanje sopstvene kompanije.

Nakon svega nekoliko godina, 1975, zajedno sa prijateljem Serđom Galeotijem otvara kompaniju „Giorgio Armani S.p.A.“ u Milanu, i iste godine lansiraju i mušku i žensku liniju odjeće.

Njihova prva kolekcija muške odjeće postigla je uspjeh u SAD: bila je dostupna u njujorškom lancu „Barniz“, 1976. godine, a robna kuća je čak producirala i TV reklamu kojom je predstavila Armanija američkim kupcima. Ubrzo je uslijedila ženska kolekcija u kojoj je brend debitovao sa androginim izgledom.

– Bio sam prvi koji je umekšao izgled muškaraca i izgled žena učinio čvršćim – kasnije je rekao Armani.

Ričard Gir je nosio Armanijevo odijelo u filmu Američki žigolo, pretvorivši ga u statusni simbol. Ubrzo je oblačenje zvijezda za crveni tepih postalo još jedan oblik reklamiranja brenda. Najveće poznate ličnosti tog vremena – Arnold Švarceneger, Sofija Loren, Džodi Foster, Šon Koneri i Tina Tarner, između ostalih nosile su njegove kreacije. To je dovelo do žestoke konkurencije sa drugim velikim imenom italijanske mode 1980-ih, Đanijem Versaćeom, čiji je šljašteći stil bio u oštroj suprotnosti sa Armanijevim nenametljivim stilom.

Tokom godina, Armani je pokrenuo popularnu liniju proizvoda, Emporio Armani, kao i druge uspješne ćerke-firme kao što su Armani Jeans, Armani Exchange i brend za enterijer Armani/Casa.

Karijera puna inovacija

Armani je predstavio kolekciju Armani Privé proleće/ljeto uživo na internetu, prvi u svijetu visoke mode, 24. januara 2007. godine.

Bio je prvi dizajner koji je zabranio modele sa indeksom telesne mase (BMI) manjim od 18, nakon što je manekenka Ana Karolina Reston umrla od gladi zbog anoreksije.

Nagrađivani kreator dizajnirao je i brojne scenske kostime za pop superzvijezdu Lejdi Gagu, uključujući i one koje je nosila na svojoj rekordnoj turneji Monster Ball, kao i turneji Born This Way.

Godinu dana nakon otvaranja hotela Armani u Dubaiju, u Burdž Kalifi, najvišoj zgradi na svijetu, u centru Milana otvoren je ogroman Armani kompleks 2011. godine, koji je zauzimao čitav blok. Pored toga što nudi proizvode iz različitih Armanijevih asortimana, uključujući čokolade, cvijeće, nakit i kozmetiku, služi i kao noćni klub i luksuzni hotel.