Šulić: Sve više turista u Republici Srpskoj, novim alatima unaprijediti ponudu

2
Foto: Siniša Pašalić/RAS Srbija

Republiku Srpsku je za sedam mjeseci ove godine posjetilo više od 12.000 turista nego prošle godine, rekao je danas ministar trgovine i turizma Denis Šulić i najavio da od danas kreće novi ciklus vaučera.

Otvarajući danas u Banjaluci prvu konferenciju o novim trendovima u turizmu „Futur 2025“, Šulić je novinarima rekao da će ovaj skup dati novi iskorak u promociji i prezentaciji turističke ponude Republike Srpske ali i nove alate ljudima koji se bave i žive turizam 24 sata dnevno sedam dana u sedmici.

On je podsjetio da Ministarstvo daje podsticaje turizmu u Srpskoj, između ostalog, kroz vaučere koji su bili aktuelni u junu.

– Od danas do 31. novembra ponovo ćemo imati ciklus vaučera koji su se pokazali kao odličan podsticaj privredi. Samo u junu imali smo više od 20 odsto više dolazaka i noćenja domaćih turista u odnosu na isti period prošle godine – naveo je Šulić.

Napomenuo je da je za sedam mjeseci zabilježeno više od 20.000 noćenja u odnosu na prošlu godinu.

Šulić je najavio da bi Vlada Srpske u septembru trebalo da odobri podsticaje za turističke agencije koji se odnose na dolaske turista iz Evrope i svijeta.

Sekretar Udruženja turizma i ugostiteljstva Privredne komore Republike Srpske Dragana Šobot izjavila je će konferencija biti prilika da se razgovara o onome što je do sada urađeno u turizmu i njegovom prepoznavanju kao jedne od strateških grana za razvoj privrede.

– Da bi se turistička ponuda na kvalitetan način predstavila potencijalnim gostima iz inostranstva, ali i domaćim, preduzete su sve aktivnosti na promociji sa nekim novim trendovima kao što su digitalna transformacija, korištenje alata vještačke inteligencije da bi i tako prepoznali Srpsku kao destinaciju za svoj odmor – rekla je Šobot.

Viši stručni saradnik za istraživanje tržišta i statističko praćenje u Turističkoj organizaciji Republike Srpske /TORS/ Milijana Glamočić rekla je da se godinama trude da prate sve aktuelnosti i da će ova konferencija biti prilika da se čuje nešto novo što će upotpuniti rad, poput digitalne transformacije i vještačke inteligencije.

Željana Mačkić iz marketinske agencije „Digital hastlers“ rekla je da treba razgovarati o tome koji su to koraci i koji je značaj digitalizacije do personalizacije svih turističkih iskustava u marketinšku smislu.

Konferencija je okupila vodeće stručnjake iz oblasti turizma, privrede i informaciono-komunikacijskih tehnologija /IKT/.

Učestvovuju i predstavnici Ministarstva trgovine i turizma, Privredne komore Srpske, Turističke organizacija, inovativne kompanije i pojedinci, kao i oni koji stoje iza digitalnih platformi koje već koriste najsavremenije informaciono-komunikacijiske alate i vještačku inteligenciju u svakodnevnom radu.

Konferencija „Futur2025“ namijenjena je turističkim organizacijama i agencijama, hotelijerima i drugim izdavaocima smještaja, predstavnicima opštinskih i gradskih sektora u turizmu, studentima u turizmu i IKT sektoru i stručnjacima u digitalnom marketingu.

Konferenciju organizuje banjalučka agencija „Aut of d boks“, a pokrovitelj je Ministarstvo trgovine i turizma Republike Srpske.