Turistička organizacija Republike Srpske: Budućnost u etno-turizmu

0
Foto: maestrotravel.rs/Aleksandar Photography

Republika Srpska bi u budućnosti trebalo da bazira svoju turističku ponudu na etno-turizmu, s obzirom na to da turisti iz različitih zemalja sve više slobodne trenutke žele da provedu u mirnom seoskom ambijentu, gdje pored prirodnog pejzaža i bogatog kulturno-istorijskog nasljeđa mogu da uživaju i u tradicionalnim jelima, rečeno je Srni u Turističkoj organizaciji Republike Srpske.

Saradnik ove organizacije za odnose sa javnošću Sanela Šimun istakla je da Republika Srpska ima velike potencijale u pogledu etno-turističke ponude.

– Najposjećenije destinacije ovog tipa su etno-selo „Stanišići“ kod Bijeljine, etno-muzej „Ljubačke doline“ kod Banjaluke i sve atraktivnije područje Šipova, Ribnika i okoline, koje zahvaljujući brojnim seoskim domaćinstvima i ljubaznim domaćinima postaje sve interesantnija lokacija na turističkoj mapi Republike Srpske – navela je Šimunova.

Ona je istakla da ne treba zanemariti ni potencijalne vjerskog turizma, jer se na teritoriji Republike Srpske nalaze brojni srednjovjekovni manastiri koji oslikavaju istoriju i kulturu ovog podneblja.

Šimunova je naglasila da je uočljivo da Republika Srpska posjeduje značajne potencijale za razvoj zdravstvenog turizma, koje je potrebno turistički valorizovati, učiniti dijelom turističke ponude.

– Zdravstveni turizam može biti značajan generator razvoja turizma i privrede u cjelini. Republika Srpska ima veliki potencijal da postane popularno odredište zdravstvenog turizma, posebno kada se uzmu u obzir cijene određenih zahvata koji se mogu obaviti po znatno nižim cijenama nego u državama EU – ocijenila je Šimunova.

Ona je navela da je Banjaluka sve popularnija kada je riječ o dentalnom turizmu, te da je uspostavljanje novih avio-letova omogućilo da zainteresovani dolaze tokom čitave godine.

– Oni koji dolaze u Republiku Srpsku zbog dentalnog turizma konzumiraju i druge usluge, što doprinosi većem prometu u Srpskoj – rekla je Šimunova.

Osim toga, dodala je ona, BiH ima i veliki broj izvora termomineralne vode, zbog čega je ovo područje pogodno za razvoj banjskog i lječilišnog turizma.

Šimunova je naglasila da je za razvoj turizma veoma bitno uraditi strategiju privlačenja turista i brendiranja.

– Riječ je o dugoročnoj investiciji koja može donijeti promjenu imidža Srpske, ali i ostale benefite kroz povećanje priliva stranih i domaćih turista, a samim tim i pozicionirati Srpsku kao značajnu destinaciju na turističkoj mapi zapadnog Balkana i šireg prostora istočne Evrope – istakla je Šimunova.

Prema njenim riječima, najveći broj turista u Republici Srpskoj, osim domaćih, tokom ove godine dolazilo je iz zemalja okruženja, ali i Njemačke, Turske, Austrije, Italije i Kine.

Strani turisti, kao i domaći, su najveći broj noćenja ostvarili u mjestima koja posjeduju atraktivne faktore poput klimatskih, kulturno-istorijskih, te riječna i jezerska mjesta, zatim planinskim i banjskim mjestima.

– Zajedno da lokalnim turističkim organizacijama radimo na jačanju postojećih i uvođenju novih turističkih proizvoda, poboljšanju turističke signalizacije u destinacijama, brendiranje određenih destinacija – rekla je Šimunova.

Ona je dodala da nastavljaju dobru saradnju sa turističkim organizacijama iz okruženja, međunarodnim organizacijama koje pomažu turizam u zemlji i turističkim subjektima sa kojima jačaju turističku ponudu.