Ozvaničen završetak izgradnje mosta preko Save kod Gradiške

34
Foto: SRNA

U Gradišci je danas svečano ozvaničen završetak izgradnje mosta preko rijeke Save kod Gradiške čija je procijenjena vrijednost 19,54 miliona evra, a doprinijeće bržem, sigurnijem i lakšem transportu robe i ljudi, te privrednom razvoju Republike Srpske.

Svečanosti su prisustvovali srpski član Predsjedništva BiH Milorad Dodik, predsjednik Narodne skupštine Republike Srpske Nedeljko Čubrilović, ministri u Vladi Srpske, ministar komunikacija i transporta u Savjetu ministara Vojin Mitrović, vršilac dužnosti direktora preduzeća „Autoputevi Republike Srpske“ Slobodan Stanarević, državni sekretar u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Hrvatske Tomislav Mihotić, predstavnici EU u BiH i „Hrvatskih cesta“, brojni građani.

Događaju je prisustvovao veliki broj zvanica iz političkog, kulturnog i javnog života Srpske, BiH, Hrvatske i EU.

Izgradnja mosta počela je u septembru 2019. godine, a završena je krajem maja ove godine.

Procijenjena vrijednost gradnje mosta na rijeci Savi iznosi 19,54 miliona evra, a za ovaj projekat je odobren i grant Evropske komisije posredstvom Investicionog okvira za zapadni Balkan u iznosu od 6,8 miliona evra.

Ranije je rečeno da će most dug 426, širok 22,6 metara i sa više traka, biti u funkciji za godinu i po kada se završe pristupne saobraćajnice u Hrvatskoj.

Ovaj most doprinijeće bržem, sigurnijem i lakšem transportu robe i ljudi, te privrednom razvoju Republike Srpske i lokalnih zajednica, te će biti jedan od najznačajnijih objekata putne infrastrukture u Srpskoj i BiH, zahvaljujući kojem će mreža auto-puteva i brzih saobraćajnica u Srpskoj dobiti puni smisao, jer će povezivanjem na transevropski Koridor 10 i auto-put Beograd – Zagreb biti direktno povezana na evropsku transportnu mrežu.

Izgradnju mosta, koji će saobraćajno rasteretiti Gradišku, finansirali su Ministarstvo transporta i komunikacija u Savjetu ministara i „Hrvatski putevi“, uz pomoć grant sredstava EU, a izvođač radova bio konzorcijum koji čine kompanije „Integral inženjering“ iz Laktaša i zagrebačke „Đuro Đaković montaža“ i „Zagreb montaža“.

Za most je utrošeno 4.900 tona čelika, a u izgradnji ukupno je korišteno oko 140 građevinskih proizvoda.