Trivić: Zakonskim rješenjem definisati i zaštititi ćirilicu

20
Foto: Vlada Republike Srpske

Ministarka prosvjete i kulture Republike Srpske Natalija Trivić rekla je da je potrebno imati jedno zakonsko rješenje, koje će definisati i zaštititi ćirilicu, pismo kojima se služe građani Srpske i Srbije.

Trivićeva je najavila da će povodom toga predstavnici resornog ministarstva i Republičkog pedagoškog zavoda Srpske sutra u Beogradu razgovarati sa predstavnicima ministarstva kulture i informisanja Srbije na koji način bi trebalo definisati zakonska rješenja u vezi sa ovom problematikom.

– Želimo da određenim dokumentom definišemo i da na neki način zaštitimo ćirilicu, kojom se služi i Republika Srpska i Srbija, a što nikako neće narušiti konstitutivnost naroda u Srpskoj – rekla je ona novinarima u Banjaluci.

Trivićeva je napomenula da nije riječ o zaštiti ili posebnosti jednog jezika, kao takvog, te da se ne radi nešto što je suprotno ustavnosti.

– Isto tako, imamo prava da na bolji način definišemo promociju jezika i pisma i sve ono što je identitet srpskog naroda – rekla je Trivićeva, te dodala da će se to raditi uz poštovanje ustavnosti Srpske i BiH.

Podići svijest građana o značaju čitanja

U Republici Srpskoj 42 odsto građana nikada ne kupuje knjige, pa je Ministarstvo prosvjete i kulture Srpske počelo danas kampanju „Čitajmo zajedno“, sa ciljem da se podigne svijest o značaju čitanja, kao i njegovanju rada i djela velikana srpske književnosti.

Ministarka prosvjete i kulture Republike Srpske Natalija Trivić rekla je da se promocijom važnosti i značaja čitanja, kao i ukazivanjem na značaj srpske književnosti i pisaca, želi doći do što većeg broja čitalaca i uticati na kulturu čitanja.

– U odnosu na prethodne, ove godine smo u okviru kampanje značajan prostor dali i za vizuelnu prezentaciju kampanje, te su osmišljeni plakati za bilborde, te razglednice, ali i snimljeni video-spotovi, koji će ukazati na značaj velikana srpske književnosti – rekla je Trivićeva na konferenciji za novinare.

Ona je dodala da se na šest video-spotova, koji su snimljeni angažovanjem domaćih produkcijskih kapaciteta i glumaca, promovišu poruke velikana srpske književnosti.

Pomoćnik za kulturu u resornom ministarstvu Tanja Đaković rekla je da su istraživanja pokazala da 42 odsto građana u Republici Srpskoj nikada ne kupuje knjige, da se veličina ličnih, kućnih biblioteka kod građana kreće od jedne do 25 knjiga, te da 8,3 odsto građana ne posjeduje ni jednu knjigu.

– Iz tih razloga je ova kampanja i pokrenuta 2017. godine, ali su ciljevi do sada bili usmjereni na podršku domaćem izdavaštvu, promociji savremenih književnika, te popunjavanju bibliotečkih fondova u nerazvijenim opštinama – rekla je Đakovićeva.

Ona je navela i da brojni velikani srpske književnosti, kao što su Petar Kočić, Jovan Dučić, Desanka Maksimović, Branko Ćopić ukazuju da srpski narod i jezik nije mali, kao što se to često predstavlja.

– Upravo to nam daje obavezu i odgovornost da ističemo imena velikana naše književnosti, te da na sve moguće načine dopremo do ciljne grupe, a to je prije svega mlađa populacija, te da u njima probudimo volju i želju da čitaju – rekla je Đakovićeva.

Kampanja „Čitajmo zajedno“, koja će trajati do kraja oktobra, realiziovana je u saradnji sa Kinotekom Republike Srpske i u partnerstvu sa Radio-televizijom Srpske.